קצרים

כאן

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נטע  On מאי 4, 2011 at 12:13 AM

    אריק שלום,
    אני מאוד אוהבת את הבלוג ואתה כותב מצויין בעיני. רק דבר אחד צורם, כמעט כל ההתייחסויות שלך הן ליצירות של גברים. אתה ממעט לסקר כתיבה של נשים ןזה ניכר מאוד, גם כאשר אתה מסקר כותבת אישה. גם המסאים שאתה בוחר להתייחס אליהם הם גברים.
    ככותבת צעירה ואחת שמעריכה את דעתך מאוד, אין לך מושג כמה זה משפיע, הבחירות הקטנות של האינטלקטואלים ואנשי התרבות – בסדר הגודל שלך.
    תודה ומקווה להמשיך לקרוא אותך!

  • אריק גלסנר  On מאי 4, 2011 at 1:11 AM

    שלום נטע,
    יש כותבות ומסאיות רבות שאני אוהב ומעריץ. אבל, אני מסכים, שרוב הכותבים והמסאים שאני אוהב הם גברים. זה נובע משתי סיבות, אני חושב: העובדה שהשוויון בתחומי ההגות והספרות, כמו בתחומים רבים אחרים, הוא דבר טרי היסטורית (ועדיין לא מלא). כך שבספרות הרוסית של המאה ה-19, לדוגמה, אותה אני אוהב מאד אין כמעט כותבות נשים (אגב, קוריוז, מאהבת של דוסטוייבסקי, ולא היו רבות, טענה באחרית ימיה שהיא לא מבינה את ההתפעלות מהאיש הזה שחיזר אחריה בכזאת דבקות ואובססיביות. סתם איש, אמרה). הסיבה השנייה היא שאני גבר ולכן אני מוצא הדהוד, תמיכה ואמפטיה ביתר קלות בקרב כותבים בני מיני.
    אני מקבל את הערתך ובמסגרת הניסיון להיחלץ ממלכודת הסובייקטיביות – ניסיון שגם אם אי אפשר להשלימו במלואו לעולם, הרי שאפשר להתקדם בו מעט – אשתדל להיחשף או לחזור ולהיחשף גם ליותר כותבות ולהתייחס אליהן בבלוג.

    אני שמח מאד שאת מוצאת עניין בדברים שאני כותב!

  • עריכה לשונית  On מאי 5, 2011 at 5:39 AM

    כתיבה מעניינת וייחודית.

כתיבת תגובה

