"אודיסאה" כאפוס של האמביוולנטיות הגברית ביחס לבית ולמשפחה – רשימה ראשונה משתיים

המאמר כונס בספרי, "מבקר חופשי" (הקיבוץ המאוחד, 2019)

https://www.kibutz-poalim.co.il/a_free_critic

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • עידית  ביום ינואר 8, 2015 בשעה 5:24 PM

    חזרה הביתה – ברירת מחדל ?!

  • אריק גלסנר  ביום ינואר 8, 2015 בשעה 6:04 PM

    לא הבנתי, עידית. בכל מקרה הפרשנות שהצעתי ואציע אכן גורסת שאודיסאוס רוצה לא רוצה לשוב לביתו.

  • חני  ביום ינואר 8, 2015 בשעה 9:27 PM

    מעניין מאוד ומאיר עיניים. עברתי על הציטוטים בעצמי ואכן יש בזה ממה שאתה כותב. מחכה להבא. תודה.

  • ענת  ביום ינואר 10, 2015 בשעה 5:08 PM

    מרתק ממש. אולי תוכל להרחיב קצת על האמביוולנטיות הזאת – האם היא מתוארת גם מחוץ לאודיסאה – במחקר הפסיכולוגי למשל? האם היא עולה בשיח הגברי העכשווי?

  • אריק גלסנר  ביום ינואר 10, 2015 בשעה 6:09 PM

    תודה רבה! לאמביוולנטיות הזו יש שורשים תרבותיים ואף אבולוציוניים, אולי בהזדמנות באמת ארחיב על זה.

  • אריק גלסנר  ביום ינואר 10, 2015 בשעה 6:10 PM

    יש לה אינספור מופעים בתרבות. דוגמה אחת מהתרבות הפופולרית שלנו לתמה הזו היא "שיר אהבה בדואי", של איציק ויינגרטן כמדומני

  • אלי  ביום ינואר 11, 2015 בשעה 12:01 PM

    ניתוח מעניין ונדמה גם כמדויק. האם קיימים כיוונים דומים במחקר המבוסס אודות כתבי הומרוס?

  • אריק גלסנר  ביום ינואר 11, 2015 בשעה 12:15 PM

    תודה, אלי. אני לא בקי בחקר הומרוס וניגשתי אל היצירה הזו כמו למעשה ביקורת "רגיל". אשמח בהחלט לדעת אם ישנה פרשנות כזו ומי הוא זה שמפרש כך

  • משה  ביום ינואר 12, 2015 בשעה 11:24 AM

    "אשרי הזורעים ולא יקצורו כי ירחיקו נדוד", אברהם בן יצחק

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: